zaterdag 24 april 2010

Ik geef Nederlands ... in Ecuador !

Sinds een 2-tal weken heb ik er een "jobke" bij : op maandag- en woensdagnamiddag geef ik namelijk Nederlands in NTC- Quito (stichting Nederlandse Taal en Cultuur in Ecuador, ook de Nederlandse school genaamd). De NTC Quito stelt zich tot doel het verzorgen van Nederlandse taal- en cultuurlessen voor de in Ecuador wonende Nederlandstalige leerlingen van het kleuter-, lager- en middelbaar onderwijs die minstens 1 Nederlandstalige ouder hebben. De lessen zijn gericht op het verwerven van de nodige vaardigheden voor een eventuele terugkeer van die leerlingen naar Nederland of België en de instroming in het onderwijs aldaar.

Ik vervang daar tijdelijk mijn stagebegeleidster, Anneleen Jolie. Ik sta in voor groep 3 (niveau 1ste leerjaar). Het was wel een hele aanpassing, want dit klasje bestaat uit hoogstens 9 leerlingen (tegenover 35 in mijn stageklasjes). Toch voel ik mij hier ook al "thuis". Het spreken van mijn eigen taal kan daar natuurlijk ook iets mee te maken hebben.

Met Koninginnedag in het vooruitzicht, sta ik morgen in voor de mede-organisatie van dit Nederlandse feest.
Oei, ik heb geen oranje outfit bij ;-) !

Verslag van feest volgt later !

1 opmerking: