zondag 25 april 2010

Maar ook dit is Quito...

Wanneer je aan de andere kant van de stad een afspraak hebt, is het best je tijdig te informeren of er weer niet ergens één of andere manifestatie plaatsvindt. Deze zijn hier echt schering en inslag. Alhoewel het meestal over "vredelievende" en "stille" protesten gaat, wordt er telkens een horde politiemannen opgetrommeld. Deze zijn wel niet altijd zo professioneel bezig: tijdens de betoging waren ze zich met zonnemelk aan het insmeren - maar ja, dat vergeven we hun, want we weten zelf hoe hard de zon hier haar werk doet.



Wanneer je dan eindelijk op Plaza San Francisco aankomt, moet je niet verbaasd zijn dat je hier of daar een baby/peuter in een kartonnen doos (dat als bedje gebruikt wordt) aantreft.




Ja, Quito heeft verschillende gezichten !

4 opmerkingen:

  1. Ja, wij weten allemaal dat het niet altijd "rozegeur en maneschijn" is. Maar dankzij jou kreeg ik toch een 'ander zicht' over buitenlandse stage ! Jij hebt mij echt overtuigd : binnen 2 jaar sta ik daar ook !!!

    Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Christel De Neve2 mei 2010 om 12:19

    Dag Aurélie,
    Het is altijd leuk je blog te lezen. Ik wens je nog een aangename laatste week in Ecuador!
    Vriendelijke groeten,
    Christel De Neve

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hola Aurélie - No olivadas que tienes amigos en Quito - Espero verte pronto -

    !!!! Hasta pronto !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Aurélie,

    Sinds de aanvang van je stage heb ik je gevolgd. Je hebt er echt een "sprekend" blog van gemaakt.
    Geniet nog van je laatste dagen in Quito !

    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen