zondag 11 april 2010

In het kielzog van.... Jip

Vandaag neem ik, Jip, jullie mee op sleeptouw.


Volg mij maar...


WELKOM IN "El PRIMER AÑO DE BÁSICA"




Voor aanvang van de les, wilt iedereen voor Jips lens poseren.
Vraagje: "Ziet er iemand de juf ?"


Na het ontvangen van hun eigen symbool, kunnen ze aan de slag :




De "strijkparelhoek" en "blokkenhoek" worden als eerste ingepalmd (begrijpelijk, het zijn nog maar kleuters van 5 jaar)





Maar ook de andere "hoeken" worden uitgetest.



In de "meethoek" ziet Matheo het even niet zitten.....



Maar met wat meer uitleg van de juf zal dat zeker lukken!

Nu ze allen bezig zijn heb ik de tijd om enkele kiekje te maken:


Het uurrooster : wie kan zich iets aangenamer voorstellen dan de dag met "música" beginnen?
... maar er staat ook "Inglés" en "laboratorio" op het programma.



Iedereen heeft zijn eigen "kastje"



De klasafspraken, gemaakt door juf Aurélie, hangen vooraan in het lokaal



Ja, er zijn al 7 maanden voorbij dit schooljaar.


De zelfgemaakte poppenkast is heel functioneel en mag zeker gezien worden !


Voor muziek / geluid heeft men niet veel nodig...



... Maar wat betreft de bibliotheek, deze kan zeker uitgebreid worden. Misschien enkele sponsors zoeken in België?



Na het hoekenwerk moeten de danspasjes ingeoefend worden voor het feestje van "El día del maestro"
De turnjuf krijgt voor deze taak assistentie van de muziekleraar.


Bij het verlaten van de school worden we bestormd door enkele leerlingen van "el cuarto año de básica". Zij willen weten wanneer juf Aurélie terug voor hun klas zal staan.


Vertederend !!!!!!

3 opmerkingen:

  1. Wat een juf! Ik wou dat ik een Ecuadoriaantje in je klas was!
    Super! Ben weeral fier op je!
    XXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof verslag Jip ! Doe zo voort !

    Ikke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. awel proficiaat met je stage in ecuador .
    ik zelf ben een ecuadoriaan en woon hier in belgie(door adoptie).beb je verslag gelezen in KLAKSON die we maakten op ons werk,ik zelf ben plooier van beroep.
    ik ben fier als er mensen of leerlingen naar ecuador gaan op verlof of om stage te doen zoals u,dikke proficiaat.
    doe zo voort en blijf je zelf en je bereikt heel veel in je leven .veel succes

    VIVA ECUADOR

    BeantwoordenVerwijderen